piątek, 10 lutego 2017

Mój sposób na OCM - Mąka!

Dzisiaj chciałam pokazać wam mój stary sposób na OCM, czyli oczyszczanie skóry olejem. 
Jak już wspominałam, jest to według mnie najlepszy sposób na zmycie makijażu, ponieważ olej dokładnie rozpuszcza nawet najcięższe do zmycia silikony i zmywa z naszej twarzy cały makijaż i sebum, jednak mimo to nie wysusza skóry.
Jak powszechnie wiadomo, olej nie łączy się z wodą - ten problem rozwiązuje stosowanie oleju hydrofilnego, który łączy się z wodą dzięki zawartości emulgatora dzięki czemu łatwo go zmyć z twarzy. Co jednak, jeśli nie mamy takiego specyfiku? Często po prostu wyciera się olej z twarzy za pomocą ręcznika do twarzy, ale ja mam jeszcze inny pomysł: Zetrzyjmy ten olej mąką!



Po co zmywać olej mąką?
Mąka bardzo dokładnie pochłania wszelkiego rodzaju tłuszcz, dzięki niej możemy pozbyć się go tak dokładnie, jak za pomocą oleju hydrofilnego i nie brudzić ręcznika. Drugą, jeszcze większą zaletą jest peeling, który sobie przy okazji fundujemy. Dobrze się tu spisze mąka kukurydziana albo z ciecierzycy. ale także rozdrobnione płatki owsiane. Mąka kukurydziana jest trochę ostrzejsza, dlatego przy codziennym stosowaniu trzeba zachować ostrożność. Skóra po takim zabiegu jest idealnie oczyszczona!
W dodatku peeling poprawia krążenie w skórze, stymulując ją do szybszej odnowy oraz pomaga złuszczyć warstwy martwego naskórka, dzięki czemu twarz staje się rozświetlona i odświeżona. Pozbywamy się także małych krostek i zaskórników oraz oczyszczamy pory.

Jak stosować tę metodę?
1. Dokładnie wmasuj olej w skórę, aż rozpuści się w nim cały makijaż
2. Ochlap twarz wodą
3. Dokładnie wmasuj mąkę, aby wchłonęła cały olej
4. Opłucz twarz ciepłą, a potem zimną wodą

Może to być część codziennej pielęgnacji lub czynność wykonywana od czasu do czasu.

Dla kogo?
Jest to doskonały sposób przede wszystkim dla osób, które nie czują się "czyste" po zastosowaniu OCM. Buzia po użyciu mąki wygląda podobnie do tej oczyszczonej mydłem, ale ta metoda jest łagodniejsza. Taki codzienny peeling przysłuży się także cerze normalnej, dojrzałej i tłustej, ale bez trądziku. Nie jest natomiast polecany osobom z wrażliwą cerą, skłonnościami do zaczerwienień oraz z ropnymi wypryskami. Posiadaczki skóry suchej powinny natomiast ostrożnie przetestować ten sposób i same zdecydować, czy i jak często jego stosowanie jest dla nich odpowiednie.

Ja sama wpadłam na ten pomysł, kiedy oleje hydrofilne nie były tak łatwo dostępne jak dzisiaj. Teraz do zmywania makijażu używam właśnie ich. Mimo to, wracam do sposobu z mąką, kiedy potrzebuję szybko odświeżyć koloryt cery, albo po prostu nie mam ochoty paradować przez 15 minut z peelingiem enzymatycznym ;)

8 komentarzy:

  1. Nigdy nie lubiłam metody OCM, właśnie z powodu tej tłustej warstewki, której nie dało się domyć. A o stosowaniu mąki nigdy nie słyszałam, ale muszę spróbować :P

    Sakurakotoo ❀ ❀ ❀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tłusta warstewka to mankament tej metody. Mam nadzieję, że przypadnie ci do gustu ten sposób ;)

      Usuń
  2. Koniecznie muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziel się potem wrażeniami, jeśli masz chęć!

      Usuń
  3. O! A to ciekawe :D Nie słyszałam o zastosowaniu mąki przy tej metodzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wrażenie, że to bardzo nieznany sposób. Próbowałam znaleźć w sieci coś o użycu do tego sposobu innych mąk, których sama nie przetestowałam, ale nigdzie nie było ani słowa o "mącznym OCM" ;)

      Usuń